torsdag, august 02, 2007

Kou

I dag kom min lille "adopterede patient", den treårige pige, Kou. Hun sad meget genert og trist på sin seng sammen med sin far, da jeg kom ned på gangen. Så vidt jeg forstod på hendes far, som ikke kunne snakke ret meget engelsk, så var hun faldet engang - sikkert for lang tid siden - havde brækket noget omkring knæet, hvorefter det var groet helt forkert sammen igen, så hun ikke kunne gå ret godt. Hun skal have en ortopædisk operation i knæet i morgen. Vi er så heldige i Danmark, at vi har adgang til læger med det samme, vi er kommet ud for et uheld - vær taknemmelige for det!
Mit indtryk af de afrikanske børn var, at de altid smiler og elsker at have kontakt med en, men denne pige var virkelig svær at få kontakt til. Desto større var det, at vi efter en halv time havde lidt kontakt gennem en legetøjsbil, som vi kørte på hinanden med. Men kun skal være her næsten en uge, så jeg håber der efterhånden bliver en bedre kontakt mellem os.
Jette

Ingen kommentarer: