søndag, august 05, 2007

God's Childern Home

Hver lørdag er der et team her fra Africa Mercy, som tager ud og besøger et børnehjem, som ligger her i Monrovia. I lørdags havde jeg også mulighed for at deltage - og det var virkelig en god oplevelse. Vi kørte derud i bil, da det regnede ekstremt meget! Da vi kom, hørte vi højlydt sang inde fra børnehjemmet - de er virkelig gode til at synge!! Med det samme de var færdige med at synge, løb de glade hen til os og bød os velkommen. Der er vist omkring 50-60 børn på hjemmet i alderen 2 år til 14 år.
Vi startede med at synge endnu nogle sange sammen med dem - det er imponerende, den kraft de har i deres stemmer! Bagefter fortalte en fra teamet om den store kærlighed, som Jesus har til os alle, og at han går ind og dekorerer vores hjerte, fordi han elsker os så højt. Derefter fik alle børn et stort hjerte, som de skulle dekorere med mange forskellige klistermærker, og det var virkelig noget, som de gik meget op i!
Vi havde også nogle balloner med og lavede nogle ballondyr til dem - det blev de rigtig glade for! De er jo ikke vant til at have så meget legetøj til hverdag. Men jeg tror alligevel, at det der betød mest for dem var, at vi kom og gav dem lidt kærlighed og omsorg! Nogle af børnene havde mest bare brug for at sidde lige så stille hos os og føle tryghed.
Det virkede dog til at være et trygt børnehjem, hvor børnene faktisk har det meget godt i forhold til mange andre liberianske børn.
Jeg nyder virkelig at være lidt uden for skibet en gang i mellem, hvor jeg kan blive konfronteret med den kultur, der er derude! Men det kan overraske mig hver gang, jeg er ude - hvor dårligt stillet folket er her! Alt pga af borgerkrigen!! Jeg er blevet fortalt, at Liberia engang var en af de rigeste lande i Afrika, og det kan man også se på infrastrukturen, som nu bare er helt faldefærdigt og ruineret...

Jette

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej venner
DEjligt at følge med i havd I laver, det er kanon at I kan bruge tid på at skrive på bloggen, det er virkelig godt på så mange måder! (så er vi også lidt med i Liberia...) - Mette Chr