søndag, juni 01, 2008

Wulki Farm

I lørdags tog Peter og jeg med en gruppe ud til Wulki Farm. Jeg besøgte stedet sidste år og har skrevet et tidligere indlæg om det, men Peter havde ikke været der før.
Farmen ejes af en mand - nok den rigeste liberianer og var i begyndelsen egentlig designet til bare at være for hans egen førnøjelse, før han åbnede det op for andre. Området er stadig under udvidelse med store swimming pools og udlejningsværelser i hytterne ovenfor.
Nyt denne gang var, at de havde nogle aber, som kom og hilste på os. En af dem fandt hurtigt tryghed hos mig og kom som en anden lille kat og ville aes på maven. Jeg ved, at jeg som lille altid har været meget knyttet til katte - men abekatte?? Det blev kun bekræftet, da vi lidt senere mødte en anden abe, som straks gik hen til mig og strakte sine arme for at få mig til at tage den op som et lille barn ville gøre. Skøre aber! - De udvalgte præcis, hvem de gerne ville op til! Jeg vil ikke tænke for længe over hvorfor!!? Derudover så vi også strudser og krokodiller - jo, vi er i Afirka nu! Desværre er Liberia ikke et land med de berømte store afrikanske dyr - så at se dem i bur er vel bedre end ingenting... Den helt store attraktion var grisestaldene. Vidste I godt, at grise kunne være så søde? (Har jeg været for lang tid væk fra Danmark?) Endelig var der en hel del kalkuner og høns, og det hele mindede lidt om en dansk bondegård - dog bortset fra aberne, krokodillerne og strudserne... Men det var nu en rigtig hyggelig dag, som sluttede med godt aftensmad på farmens restaurant og en lang køretur i mørket hjemad på de hullede veje. Men det er jo bare Liberia!
Jette

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Jette! Jeg kan godt forstå de små abekatte, du er tiltrækkende, er du i tvivl spørg Peter :)
Hilsen mor.

Hyldgaard sagde ...

HAHA!
Tak for komplimenten, mor!

Anette sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud med de mange dyr,og spændende da det jo ikke er helt de samme dyr vi har på de danske farme..
Jeg er ved at rette eksamensprojekt igennem, som skal afleveres på torsdag. Vi skal så op og forsvare det d. 12. både i gruppen og individuelt. Det er jeg lidt spændt på, da det er første gang vi får karaktere og ikke bare bestået eller ikke bestået.
Men glæder mig til at eksamen er overstået, så jeg ikke skal sidde inde i det dejlige sommervejr. Knus Anette