søndag, december 02, 2007

Hvilken 1. søndag i advent!

1. søndag i advent... tid til at hygge med familien og spise æbleskiver og juleguf... Bare ikke for os i år. Det er nok derfor vi ikke helt kan forstå, at det er december og dermed snart jul! Vi har jo sol og varme her midt ude på Atlanterhavet - ud fra Senegal lige i øjeblikket. Dog prøver vi at høre lidt julemusik og i aften har vi også været til Adventsgudstjeneste, så det er nok alligevel rigtigt, at det snart er jul! Børneklubben fra vores menighed i Aalborg har også sendt os en pakkekalender, så den pynter rigtig godt i vores kahyt, hvor vi dog har måttet tage billeder og spejl ned i tilfælde af uvejr.
Ellers nyder vi bare sejladsen!! Det er for det meste bare en stille og rolig vuggen, som får en til at sove som en baby om natten :-)
I dag har vi rigtig slappet af og nydt solen og varmen på det øverste dæk. Hvor er det smukt at se ud på vandet - det store dybblå vand... At se solnedgangen ud over vandet og lige så stille se en stjerne efter den anden komme til syne... Det er et vidunderligt skaberværk!
Jeg har også fået et af mine største ønsker opfyldt for denne sejlads - Jeg har set en delfin i det store hav! Det er dog nogle meget korte glimt, men de har været der et par gange. Jeg fik også taget et billede af en voksen og en baby delfin... Jeg er vildt begejstret!!
Det er ikke en almindelig 1. søndag i advent, men det har bestemt været en skøn dag!
Jette

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke med synet af flipper, svømmede de så foran skibet, eller var de ikke så kloge som man siger de er??