søndag, september 02, 2007

Uhmm, rugbrød og basser!!

Det har været en god dag i dag! Vi har fået dansk mad :-) Helt utroligt!!

Der lægger jævnligt et Mærsk skib til havn næsten ved siden af os, så vi har snakket en del gange om at besøge dem en dag, hvor de var her, da vi havde hørt, at der altid var nogle danskere med. Der kommer 3 forskellige skibe; Troense, Frederik og Alexander. Tidligt i morges lagde Troense Mærsk til, og vi besluttede at besøge dem i eftermiddags.

Vi fik lov til at gå ombord og mødte 4 danskere - kaptajnen, første styrmanden og to maskinmestre. Det var rigtig hyggeligt at snakke andre danskere hernede - og tror at de syntes de samme! Vi blev vist rundt på skibet fra bund til top og blev inviteret på aftensmad... rugbrød med pålæg; æg, sild, karrysalat, spegepølse - you name it! Det var virkelig lækkert!! Uhmm! Utroligt, at man kan komme til at savne dansk mad så meget! Vi fik også en basse til kaffen - jo, virkelig dansk :-) Det må vi gøre noget oftere...

Vi kunne også se Africa Mercy fra broen - pludselig er dette skib ikke så stort...
Jette

2 kommentarer:

Anette sagde ...

Hej Jette og Peter!
Lækkert sådan at få dansk mad!!
Har I også spist jeres nødrationer? Jeg vil bare sige tak for gaven, jeg fik penge, jeg købte et par cd'er i USA for dem, inden jeg fik dem. :)
Jeg har været på hyttetur med klassen, og det var virkelig hyggeligt. I disse dage bliver vi introduceret til de linjefag vi kan vælge imellem. Jeg tror jeg vælger en der hedder 'sundhed, krop og bevægelse' Jeg synes, det lød rigtig sjovt og spændende. De andre er 'værksted, natur og teknik' og den sidste er 'Musik, drama og udtryk' Vi skal først høre om den sidste på onsdag, hvor vi også skal se en musical opført af det nuværende hold. Valgfaget er et vi skal have under hele uddannelsen og vil fylde ca. 1/7 af undervisningen.
Tak fordi I er så gode til at informere os om, hvad der sker i Liberia. Det er rigtig spændende at læse jeres blogs! Ha' det godt! Kh. Anette

Anonym sagde ...

hej begge to!
Jeg kan levende sætte mig ind i at man kommer til at savne den danske mad, Jeg glæder mig over at i lige fik en lille appetitvækker på maersk skibet. Jeg er startet på studie, det går fint indtil videre, det er dejligt at få en god start? Vi tænker ofte på Jer og alt havd i mon oplever, dejligt at I ligner jer selv - det regnede vi nu også med! Ha' det godt så længe knuser fra Nr. sundby