fredag, marts 14, 2008

Fødselsdag

14. marts... nogle gange har der været sne på denne dato, andre gang forårsvejr - men selvfølgelig for det meste rigtig godt vejr ;-) Og i år blev fødselsdagen altså fejret i et land med 35 graders varme, dog på et skib med aircondition. Jeg havde inviteret nogle stykker til fødselsdag i Lars og Lenas kahyt - nemt, ikke? Jeg havde en internatinal fødselsdag med fødselsdagssange på dansk, svensk, tysk og engelsk. Jeg havde bagt vandbakkelser til festligheden, da det jo er naturlig i DK, at man gør noget klar til sine fødselsdagsgæster! Amerikanere og canadier derimod kunne aldrig finde på at arrangere sin egen fest - det ville faktisk betyde, at man ikke har nogle venner... da de altid regner med, at andre arrangerer en for dem. Det er nogle gange overraskende at se de store kulturforskelle der er! Min kollega, Rachel Page, som jeg underviser idræt sammen med 4 timer om ugen, arbejder også i preschool (børnehave), så hun havde medbragt deres fødselsdagshat i dagens anledning.
Jeg havde en rigtig dejlig og hyggelig dag, men savnede dog familien derhjemme.
Jette

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hejsa, endnu engang stort tillykke det ser ud til at det blev en dejlig dag uden familien, så der er bare fint.
Fødselsdagsknus fra Lone