tirsdag, februar 12, 2008

Open House på Hospitalet

Uha, som tiden går... Vi har allerede været i Liberia en uge!
I mandags havde hospitalet på dæk 3 åbent hus for crew ombord, så vi alle havde mulighed for at komme ned og se, hvad der skal foregå om kun få uger.
I doktorens klinik var der organ-gætteleg med ultralyd, og Peter fik endda lov til at prøve at være doktor. Den "frivillige" patient var doktorens søn. På tandlægeklinikken kunne man prøve lykken ved at sprøjte vand ind i munden på den udsatte patient - tror dog ikke helt det er sådan, de gør til hverdag ;-) Hos øjenlægerne kunne man prøve nogle stærke briller og se, hvordan det er ikke at kunne se tydeligt - ser man ikke bare cool ud med sådan et par briller? Hvis man så kunne trænge til en øjenoperation kunne man gå ind i øjen-operationsstuen, hvor Donkey og Monkey var klar til at operere - jo, vi har skam kvalificeret lægehjælp ombord! På en af de andre operationsstuer kunne man lære, hvordan man skal sy "huden" sammen igen efter operationen. Men selvom jeg er håndarbejdslærer, var det nu ikke helt nemt!
Så det var faktisk en spændende og lærerig aften og godt at se, at stedet også er fyldt med humor!
Jette

1 kommentar:

Bowie sagde ...

Hei!!
jeg kommer ilbake så fort de har en jobb til meg. Jeg skal og til Texas og ta gateway. Så hva som kommer først hvet jeg ikke Africa eller Texas.Det er opp til Mercy ships. Jeg har sagt at jeg kan komme når som helst.

PS. hils Thomas og Ingela (de nye fra Sverige)

Bowie